لوگو اسنپ‌‌ شاپ
روش‌های مرجوعی کالا در اسنپ شاپ

روش‌های مرجوعی کالا در اسنپ شاپ

روش‌های مرجوعی کالا در اسنپ شاپ

با توجه به رویه نظارت اسنپ شاپ روی عملکرد فروشندگان و همچنین کالاهای ارسالی از انبار، تمام تلاش ما برای بالا بردن سطح کیفیت خدمات، به‌خصوص افزایش رضایتمندی مشتریان محترم از کالاهای دریافتی است. با این حال در صورت تمایل به بازگرداندن یا تعویض محصولات خریداری‌شده به هر دلیل، به نکات زیر توجه کنید:

  • حتما در مدت حداکثر ۷ روز کاری پس از دریافت کالای خریداری شده، اقدام به درخواست بازگرداندن یا تعویض کالا کنید.
  • جهت اعلام درخواست بازگرداندن یا تعویض کالا، ابتدا بین ساعت ۹ الی ۲۴ با شماره ۰۲۱۹۶۶۱۲۶۱۲ تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید. همکاران ما در واحد پشتیبانی مرجوعی، در اولین فرصت با شما تماس گرفته، شما را راهنمایی کرده و اقدامات لازم را انجام خواهند داد. توجه کنید جهت اعلام درخواست خود فقط با اسنپ شاپ در تماس باشید و از هرگونه تماس مستقیم با فروشنده خودداری کنید.
  • پس از بررسی درخواست مشتری و در صورت تائید درخواست توسط پشتیبانی اسنپ شاپ، بنا به درخواست مشتری، محصول مرجوعی تعویض یا مبلغ کالا به مشتری بازگردانده می‌شود. در صورت درخواست تعویض و نبود امکان تعویض توسط فروشنده، وجه محصول خریداری‌شده به مشتری بازگردانده می‌شود.
  • در صورت استفاده از کد تخفیف در خرید کالا، فقط مبلغ پرداختی به‌حساب مشتری باز می‌گردد و کد تخفیف امکان استفاده مجدد نخواهد داشت.
  • برای حمایت از مشتریان، هزینه حمل‌ونقل مرجوعی بر عهده اسنپ شاپ است.
  • پس از تائید مرجوعی توسط کارشناسان اسنپ شاپ و هماهنگی برای دریافت کالا، مامورین دریافت کالا برای بازپس‌گیری به آدرس مندرج در سفارش اعزام خواهند شد.
  • پس از دریافت کالا توسط اسنپ شاپ، مبلغ پرداختی تا حداکثر ۷۲ ساعت به مشتری بازگردانده می‌شود.

نکات مربوط به شرایط مرجوعی کالا

  • در صورت انصراف مشتری، بازگشت کالا پس از تائید پشتیبانی اسنپ شاپ، فقط در شرایط اولیه خود (بسته‌بندی در شرایط اولیه و باز نشدن پلمپ) امکان‌پذیر است.
  • جعبه و بسته‌بندی کالای خریداری‌شده باید دارای شرایط اولیه باشد. بنابراین از پاره، مخدوش کردن بسته‌بندی کالا، برچسب زدن و نوشتن هر چیز مانند آدرس و… پیش از اطمینان از نبود تمایل به بازگرداندن آن طی ۷ روز، خودداری کنید. همچنین درصورتی‌که کالای شما گارانتی داشته باشد، کارت گارانتی و جعبه را به حالت اولیه حفظ کنید.
  • کالای اصلی و همه لوازم جانبی و متعلقات همراه آن، هدایای ارسالی فروشگاه و فاکتور خرید را داخل بسته‌بندی اولیه قرار دهید.
  • درصورتی‌که ایراد کالا یا موردی که باعث درخواست مشتری برای تعویض یا بازگرداندن کالا شود، بدون روشن یا استفاده کردن و از روی بسته‌بندی مشخص باشد، کالا باید بدون باز شدن بسته‌بندی اولیه توسط مشتری مرجوع شود
  • کالاهای شامل گارانتی، در صورت داشتن ایراد باید با شرکت گارانتی‌کننده مورد پیگیری قرار گیرند. بنابراین در نگه‌داری اطلاعات مربوط به گارانتی دقت کنید؛ چراکه در صورت گم شدن اطلاعات مربوط به گارانتی، اسنپ شاپ مسئولیتی در این باره نخواهد داشت.
  • کالاهایی که نیازمند نصب توسط شرکت مجاز هستند (تلویزیون، یخچال و …)، در صورت وجود مشکل باید نامه شرکت مربوطه ارائه شود. همچنین در صورت عدم نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها توسط نمایندگی‌های مجاز، این کالاها از شرایط خدمات پس از فروش اسنپ شاپ خارج شده و امکان بازگرداندن و تعویض آنها وجود ندارد.
  • در خصوص کالاهای شکستنی، تا حداکثر ۲۴ ساعت بعد از دریافت سفارش هر نوع آسیب‌دیدگی ظاهری به اطلاع پشتیبانی اسنپ شاپ رسیده شود.
  • در خصوص کالاهایی مانند لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت در صورت وارد کردن اطلاعات شخصی، گذرواژه (Username) و رمز عبور (Password) پیش از مرجوع کردن، به‌منظور امکان بررسی کارشناسان و همچنین حفاظت از اطلاعات شخصی شما، اقدام به حذف کامل این اطلاعات از روی دستگاه خود کنید.
  • کالاهای دسته‌بندی لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه فقط در صورتی قابل بازگشت به علت انصراف از خرید هستند که بسته‌بندی کاملا شرایط اولیه را حفظ کرده و پلمپ محصول باز نشده باشد.
  • کفش نباید دچار تاخوردگی، لک، بو و … باشند. همچنین در صورت داشتن تگ در حالت اولیه، تگ آن‌ها نباید جدا شده باشد.
  • تگ متصل به کیف نباید جدا شده باشد و درصورتی‌که با مواد پرکننده پر شده‌اند، همچنان این مواد باید داخل کیف قرار داشته باشند.
  • لباس و پوشاک نباید از شرایط اولیه خود خارج شده باشند و تگ محصول همچنان باید به آن و به شکل اولیه متصل باشد. همچنین نشانه رفتن رنگ، لکه، بوی بدن و… در این محصولات نباید وجود داشته باشد.
  • به دلیل حساسیت روی مسائل بهداشتی، امکان مرجوع کردن کالاهایی مثل لباس زیر، لباس کودک و ماسک وجود ندارد. بنابراین پیش از اقدام به خرید از سایز، رنگ و سایر مشخصات کالا اطمینان حاصل کنید.
  • جهت رعایت بهداشت، امکان مرجوعی لوازم آرایشی و بهداشتی وجود ندارد؛ اما درصورتی‌که کالا معیوب باشد یا کالای دریافتی با اطلاعات سایت مغایر باشد، می‌توانید برای بازگرداندن کالا اقدام کنید. توجه داشته باشید محصول مرجوعی باید پلمپ بوده و از شرایط اولیه خارج نشده باشد.
  • همه کالاهایی که در صفحه توضیحات محصول دارای برچسب «غیر قابل بازگشت به دلیل انصراف از خرید» هستند، امکان بازگشت به دلیل تغییر نظر را ندارند
  • کالاهای شخصی‌سازی‌شده مانند طلا و زیورآلات دست‌ساز، دسته‌گل و گیاه و … امکان مرجوع شدن به علت انصراف از خرید را ندارند.
  • همه کالاهایی که درخواست مرجوعی آنها به دلیل محرز شدن غیر اصل بودن کالا تائید شده باشد، حتی پس از باز شدن محصول، قابل بازگشت هستند. این موضوع در صورتی است که در صفحه توضیحات محصول قید نشده باشد که کالا غیر اصل است.